Söke Belediye Başkanı Mustafa İberya Arıkan’ın aday olmadan önce ve de aday olduktan sonraki seçim çalışmalarından söz edecektim ama öyle şeyler duyuyorum ki, duyduklarım bu çalışmaların önüne geçiyor.nn
nCHP Genel Merkezine sunulan sahte bir anket sonucu aday gösterildiği iddia edilen İberya Arıkan beş yıldır yapmadığı hizmetleri yapma çabasına düşüp de seçmenin gözüne girmeye çalışacağına belediye çalışanlarından bazılarına mobbing uygulamalarına başlamış. Kendisine siyasi rakip olarak gördüğü Fatih Akkentli ve önceki İlçe Başkanı Ali Kemal Özcan’a yakın olduğunu düşündüğü bazı isimlere karşı mobbing yaptığı anlatılıyor.nÖmrünün yarıdan fazlasını, en az 25 yılını Cumhuriyet Halk Partisi siyasetine vermiş, ve belediyede pek çok kişinin ekmek sahibi olmasına vesile olmuş olan Akkentli’ye yakın isimlere kendine yakın elemanları aracılığıyla tehditler göndererek işten çıkmaları konusunda baskı yaptığını duydum. İnsanları işlerinden, ekmeklerinden etmek kadar kötü bir şey var mıdır?nDavranışlarından anladığımız kadarıyla Arıkan yüksek bir ego ve insanlara tepeden bakan bir anlayışla Söke’yi ve Söke Belediyesini yönetmeyi düşünüyor. Halbuki şehrin emini olan kişi aynı zamanda şehrin hizmetkarıdır. Üstelik bir yönetici çalışanların ekmeklerine göz dikmek yerine onlara ekmek verme çabasında olmalıdır. Söke Belediye Başkanlığı yaparken sırf siyasi rakibinin yakınları diye Söke’nin çocuklarına baskı uygulamanın savunulacak bir tarafı var mıdır?nİnanılmaz gibi gelen bu olaylara inanmamı sağlayan şey yakın geçmişte İberya Arıkan’ın kendisine siyasi rakip olarak gördüğü Fatih Akkentli’yi bazı kişiler aracılığıyla ortadan kaldırtmak, yani mafya tabiriyle indirtmek istemiş olmasıdır. Bu niyet de devletin dinlemelerine takılmış, bu tapeler sosyal medya ve basın tarafından ortaya dökülmüştü.nYani ikbal uğruna kendi siyasi rakibini öldürterek ortadan kaldırma niyetine bile tanık olduğumuz bir kişinin yine çıkarları söz konusu olduğunda bir emekçinin işini elinden alması çok da yadırganacak bir durum değil diye düşünüyorum.nSanki bir şeyin yolu açılıyor? Siyaseten kazanabilmek için rakibi öldürtmeye çalışmak, olmuyorsa işini, aşını elinden almak, hatta ailesine bile iftiralar atmak olağan hale mi geliyor?nNe yazık ki bu duruma dur diyecek olan, yeri geldiğinde kendilerini adeta partinin sahipleri gibi gören, lafa gelince dürüstlüğü de kimselere bırakmayan sözde duayenler duruma tepki göstereceklerine destek ziyaretine gidip kurabiye yemekle yetiniyorlar. Halbuki işten çıkarılan emekçiler arasında yıllarca onlara hizmet edenler de vardı.nZamanında beraber oldukları Fatih Akkentli öldürülmek istenirken, partinin oyları sürekli erirken, Mustafa İberya Arıkan hakkında bu kadar ağır iddialar varken, CHP’li ünlü yazarlar bile ortaya çarşaf çarşaf belge dökerken duayenler ortada yoklar.nnAli Sarayköylü