Bu temmuz döneminde asgari ücretliye zam yapılmayacağı kesinleşmiş gibi. Çünkü hem Maliye Bakanı, hem de çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı bu konuda açıklama yaptılar. Şimdi bazı dostlarımız diyeceklerdir; Bakanların açıklamaları bir şey ifade etmez. Ülkemizde son kararı Sayın Cumhurbaşkanımız verir. Kendileri böyle bir açıklama yapmadıklarına göre demek ki hala ümit edebiliriz.

Bence bu boşa ümitlenmek olur. Çünkü Bakanlarımız Sayın Cumhurbaşkanımızın tensip ve izinleri olmadan böyle bir açıklama yapmazlar ve de yapamazlar. Zaten zam söz konusu olsaydı, onu Cumhurbaşkanımız kendileri açıklardı. Kötü haberleri vermek ne yazık ki Bakanlara düşüyor.
Emekliye de TÜİK tarafından açıklanan enflasyon oranında zam yapılacak. Galiba bu da %25 seviyelerinde olacak. Bu arada bakanlarımızın kulağa hoş gelen çok bilgece sözlerini de dinledik. Maaşlara zam yapma yerine enflasyonu kontrol altında tutmayı tercih ediyorlarmış. Bunu yapmak için de ortaya koydukları tek yöntem çalışanların ve emeklilerin maaşlarını düşük seviyelerde tutmak, çiftçinin ve hayvancıların ürünlerine düşük fiyat uygulamak…
Bütün bunlardan anlıyoruz ki, aslında enflasyonu yükselten tek sebep bu kesimlerin bitmez tükenmez talepleri olmuş. Yani “yap-işlet-devret” yöntemiyle devlet kasasından çıkan milyar dolarların, yandaş şirketlere yapılan vergi aflarının, çiftçiyi üretimden kaçırıp buğdayı bile ithal eder durumlara gelmemizin, yine hayvan varlığımızın bitme noktasına getirilmesinin elbette ki yüksek enflasyona bir etkisi yokmuş. Varsa yoksa şu asgari ücretliler ve de doymak bilmeyen emekliler…
***
Sevgili okuyucu, bazıları ülkemizde bulunan gözde misafirlerimiz Suriyelilerin de bu enflasyonda dahli olduğunu düşünüyorlar da, ben buna ihtimal vermiyorum. Hiç onları bağırıp çağırarak zam isterken gördünüz mü? Kendileri sessiz sedasız, Sayın Cumhurbaşkanımızın talimat ve dileklerine uygun olarak 5-6 ve hatta daha fazla çocuk yapma gayreti içindeler.
Sadece şunu sormak isterim; madem enflasyonu düşürmek istiyorsunuz ve böyle bir hedefiniz var, sayın yöneticiler, vergilere ve harçlara yüksek zamlar yapmanızın sebebi nedir? O zamların enflasyonu tetikleyeceği ortada değil mi?..
Son söz; bu enflasyon meselesinde hiçbir suçu olmayanlar sadece çiftçilerimiz, emekli ve asgari ücretli vatandaşlarımızdır. Halbuki fatura da sadece onlara çıkarılıyor.