Zaman zaman sosyal medyada bazı paylaşımlar görüyoruz. Özellikle de turistik yörelerde yenilip içilenlerin fiyatları çok konuşuluyor. Halbuki eskilerin güzel bir sözü vardı. Böyle, bir yerlere gidip de geri dönenlere “yediğin içtiğin senin olsun, gezip gördüklerini anlat” derlerdi. Şimdi kimsecikler çıkıp da gördüklerinden söz etmiyor. Belki de bakmıyorlar ve görmüyorlar. Ya da gördüklerinin farkında değiller. Varsa yoksa yedikleri, içtikleri…nnnnÖzellikle de Bodrum’da yenen lahmacun fiyatları çok moda. Bu arada, hemşerimiz sayılacak bir eski gazeteci, yeni milletvekili hanımefendi de lahmacuna inat, yediği ıstakozun fiyatını paylaşarak havasını atmış.nKendisine hemşerimiz sayılacak dememin nedeni; Aydın lisesi mezunu olması.n***nSevgili okuyucu, böyle paylaşımları onayladığımı söyleyemem. Lahmacunu önce yiyeceksiniz, sonra da pahalı diye paylaşacaksınız. Yeme kardeşim. Git, daha ucuz bir mekanda ya da başka bir şey ye. İlla ki sahil kenarında, denize bakıp dalgaların sesini dinleyerek lahmacun ya da ıstakoz ile mi karnın doyacak?nAma başka bir paylaşım için aynı şeyleri söyleyemeyeceğim. Yine sosyal medyada yer aldı. Dört porsiyon börek, bir su, iki ayran, bir bardak da çay için 2.499 lira ödenmiş. Paylaşılan fişte detaylar da var. Mesela, iki ayran 437 lira 32 kuruş, bir bardak çay 124 lira 95 kuruş, 330 gramlık bir şişe su da çay fiyatına, 124 lira 95 kuruş…nFaturanın aslan payı böreklerde. Beyaz peynirli su böreğinin üç porsiyonu için 1311 lira 99 kuruş yazılmış. Yani porsiyonu 437 lira 33 kuruşa geliyor. Bir porsiyon kıymalı köy böreği için de 499 lira 80 kuruş istenmiş.nBu son paylaşımı diğerlerinden niye ayrı tuttuğuma gelince; bu fiyatlar Pendik’te Sabiha Gökçen Hava Limanında talep edilmiş ve alınmış. Şimdi, Bodrum’da, Çeşme’de ya da başka pahalı bir yörede ucuz mekan arayıp seçme şansınız vardır ama, havaalanında adeta kapana kısılmış gibisiniz. Uçağınız rötar yapar, şekeriniz düşer, bir lokma bir şey yemek, bir yudum su içmek zaruri ihtiyaç haline gelebilir. Oraları da işletmecilerin insafına bırakılıyorsa burada bir yanlışlık var demektir.nİnsanlar uçak bileti parasından daha fazlasını havaalanında kantine ödüyorsa buna sadece bir yanlışlık da diyemeyiz. Burada bir haksız kazanç var demektir. O mekanın işletmecisi kimdir bilmiyorum, ama bir şekilde kaptığı o ayrıcalığı bu kadar acımasız kullanmasını kabullenmek kolay değil.nDevletimiz de köy bakkallarını bile denetlerken buraları gözden kaçırmasın.