Ortada henüz bitmiş bir şey yok ama biz bu yatırımı kullana kullana usandık. Sarıçay Barajı’ndan söz ediyorum.nn
nSanırım 2010 yıllarıydı. Bu baraj muhabbeti ortaya atıldı. O zamanlar bir değil, iki baraj konuşuluyordu. Bir tanesi şu anda da konuşmaya devam ettiğimiz Sarıçay Barajı, diğeri de Beşparmak Barajıydı. Sarıçay Söke, Kuşadası, Davutlar ve Güzelçamlı’ya kullanma suyu temin ederken Beşparmak Barajı da Didim ve Akbük’ün su ihtiyacını karşılayacaktı.nGeldiğimiz noktada Beşparmak’tan söz eden kalmadı, Sarıçay’ın da daha hizmete girmeden etinden, sütünden, tüyünden diyerek her vesileyle bu yatırımı kullandık.n***nBu baraj muhabbeti başladığında Söke Belediyesi de bir başka su muhabbeti açmıştı. Onlar da Söke’nin içme suyu ihtiyacı için Boynak’ta bulunan suyun ilçemize getirileceğini açıklamışlardı.nBoynak suyunu anlatırken de sanki bir şifalı sudan söz eder gibiydiler. Öyle ki, bu su şebekeye verildiğinde artık Sökeliler damacana ya da şişe ile su satın almayacaklar, bu muhteşem suyu kullanacaklardı.nO zamanlar boş bulunup bir yazı yazmış ve madem ki Söke’nin su ihtiyacı Barajdan karşılanacak, milyonlarca lira borçlanarak Boynak suyunu getirmeye ne gerek var demiştim de, neredeyse beni linç edeceklerdi.n***nSonuç olarak sanırım 10-15 milyon liralık İller Bankası kredisiyle Boynak suyu Söke’ye geldi de kimseler farkına bile varmadı. Şu anda şebekede olan suda Boynak’tan gelen su da var.nYani, abartıldığı gibi, Söke’nin su sorununu çözecek bir proje değilmiş. Üstelik şu anda Sökeliler damacana suyunu daha da fazla kullanıyorlar.nSarıçay’a gelince; söylenene göre projenin yarısı tamamlanmış. Hizmete girdiğinde 60 yıl süresince Söke’nin başka suya ihtiyacı olmayacakmış. Bu laflar güzel laflar da, bana göre bu barajın suyu 60 yıla kadar Söke’ye gelemez.nBunca yıldır çalışmalar yapılıyor. Bütün siyaset erbabı, özellikle iktidar milletvekilleri ziyarete gidip süslü nutuklar attılar, hatta bizim eski parlamenter, Yavuz Vekilimiz bile gidip yanında poz verdi de ancak barajın yarısı tamamlanabilmiş. Önümüzdeki 15 sene içinde barajın kalan yarısının da tamamlanacağını var saysak bile, bir de o suyun taşınacağı isale hatları inşaatı var. Maliyeti sanırım baraja yapılan harcama kadar olacak. Ne zaman ekonomimiz rahtlar da o borular döşenir ve Söke’ye su gelir, bilemiyorum. Ancak; yakın zamanda kimse umut etmesin. Şu anda barajdan puan toplayan siyaset insanlarının hiç biri bu barajın su verdiğini göremezler. Ömürleri yetmez.nNe diyelim; bizde adet böyledir. Çok söyler, az yaparız.