Her zaman söylerim; milli bayramlar birlik ve beraberliğimizi pekiştiren çok özel günlerdir. Hepsinin de kaynağında yurt sevgisi, fedakarlık, canını ve malını hiçe sayma gibi yüce değerler vardır. Bu nedenle de çok önemlidirler.nn
nBu önemi hem hissetmek, hem de hissettirmek gerekir. Bunu da yapacak olanlar ülkeyi yöneten kadrolardır. Onlar bu bayramların önemine inanacaklar ve bunun gereğine uygun olarak davranacaklar ki, milletimiz de aynı inançla aynı davranışları göstersin. Son yıllarda ne yazık ki bunu göremiyoruz. Milli bayramlara katılım sıkıntısı yaşıyoruz. Zaman zaman devletin en üst kademelerinde bile hastalık falan gibi mazeretlerle bu katılım gerçekleşmiyor.n***nBakınız, her bayramın kendine göre derin anlamları ve de sebepleri vardır. Önümüzdeki ayın sonlarında kutlayacağımız Zafer Bayramı bu ülke insanının vatanını işgale yeltenen düşman kuvvetlerine karşı topyekun bir direniş gösterip sayıları ve silah güçleri kendilerinden çok üstün düşman kuvvetlerine karşı büyük bir zafer kazanıp o kalabalık düşmanı Afyon’dan İzmir’e kadar kovalayıp denize dökme başarısının övünç ve gurur gösterisidir.nBütün dünyayı şaşırtan ve hayretler içinde bırakan bu görkemli zaferi küçümsemek mümkün mü? Küçümseyenler zaten bu milletin mensubu değillerdir ve bu onların zaferi değildir.n***n19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı Kurtuluş Savaşımızın başlangıcı kabul edilir. Çünkü Mustafa kemal Atatürk kendi elleriyle rütbelerini söküp bütün yurtta birlik ve beraberlik sağlanması için harekete geçmiştir. İşte o başlangıcın sonucu Dumlupınar’da kazanılan büyük meydan muharebesidir. 23 Nisan tarihlerinde kutladığımız Çocuk Bayramı da millet iradesinin ortaya konduğu, büyük mücadeleler için birlikteliğin vurgulandığı, hakimiyetin kayıtsız şartsız milletimizde olacağının ilan edildiği tarihtir.n29 Ekim tarihlerinde kutladığımız Cumhuriyet Bayramı özgür bir toplum olmanın adeta göstergesi gibidir. Halkın iradesinin kişi ya da hanedanlıklarda değil, bizzat milletin kendisi tarafından ortaya konacağının ilanıdır.nAradan 100 yılı aşkın süre geçmesine rağmen biz bu bayramları hala coşkuyla ve kahramanlarımıza minnet duygularıyla kutluyoruz. Yine kenetlenme ve birlik olma vesilesi olarak görüyoruz.n***nGeçtiğimiz Günlerde bir bayram daha kutlandı. 15 Temmuz Bayramı olarak ifade edilen bu bayram diğer bayramlarımızdan farklı olarak gündüz yerine gece kutlandı. Galiba bu sene pek de kutlanamadı. Geçtiğimiz yıllarda Hükümet Meydanını tıklım tıklım dolduran kalabalık bu sene yoktu. Kalabalık olmayınca coşku da yoktu. Baktım; sadece emniyet görevlileri, protokolden zevat ve birkaç vatandaş…nAbartmıyorum, tam olarak da böyleydi. Siz adına destan da deseniz, kahramanlık da deseniz, geniş kitleleri inandıramadıktan sonra bu işler uzun soluklu olamıyor.nNe diyelim, Allah bir daha milletimize kardeşin kardeşi boğazladığı böyle acı ve utanç verici günler yaşatmasın.