Kök maaşı 10.000 liranın altında olan emeklilere iyileştirme yapılacaktı ya, sonunda o iş için karar verilmiş. En düşük emekli maaşı 12.500 liraya yükseltilmiş. Bu para yeterlidir, değildir muhabbetlerine girmeden önce başka şeyleri konuşmamız gerekir.nBen her zaman “adalet” demiş, adalete saygı duymuş biriyim. Ama bu son kararda adalet göremedim. Sanırım bu iyileştirme Sayın Cumhurbaşkanımızın da içine sinmemiş olacak. Çünkü güzel haberleri, halkın geniş kesimlerinde mutluluk yaratacak müjdeleri kendileri vermeyi tercih ederdi. Bu sefer öyle olmadı. Sayın Cumhurbaşkanı sessiz kalmayı tercih etti. Sadece 12.000 liralık öneriyi 500 lira daha arttırdığı ifade edildi.nn
n***nAdalet vurgusu yaptım. Bu işte de adalet olması gerekir. Emeklilerin maşlarını belirlerken çalışıp prim ödedikleri gün sayıları, ödedikleri prim miktarları falan da dikkate alınıp maaşlar öyle belirlenmeli. Maaşı 8000 lira olan emeklinin maaşını 12.500 liraya çıkarırken maaşı 10.000 lira olan emeklinin maaşı da aynı rakama yükseltildi. Şimdi böyle olunca bu adalet mi oluyor? Burada birilerinin hakları yenmiş olmuyor mu?..n***nBakıyorum da Hazine ve Maliyeden Sorumlu Bakanımız emekli zamlarının düşüklüğüne karşı sürekli olarak ekonomideki sıkıntılardan söz edip tasarruf tedbirlerine ihtiyaç olduğunu, bunun da emeklilerden fedakarlık bekleme anlamına geleceğini ifade ediyor. Yazılı ve görsel basında öğreniyoruz ki, Sayın Bakanımız kendi maaşına zam yaparken çok da tasarruf kaygısı gütmüyor.nHalkımızın vicdanını rahatsız eden başka uygulamalar da var. İki sene mecliste oturup parmak kaldıran vekillere kıyak emeklilik hakkı tanıyıp onlara TÜİK enflasyonu üstünde zamlar yaparken de tasarruf düşünülmüyor da, iş ömrünü çalışarak geçirip emekli olmaya hak kazanmış vatandaşa gelince “tasarruf” deniliyor.n***nSon söz; eskiden hiç olmazsa tünelin ucunda ışık falan görürdük. Ben bu sefer ışık falan da görmüyorum. Seçim öncesi olsa Gabar’da petrol, Karadeniz’de doğal gaz falan bulur bir şekilde gönlümüzü avuturduk. Şimdi onlar da yok.nSahi bizi yöneten partinin adı Adalet ve Kalkınma Partisi değil miydi? Kalkınmayı bilmem de, adalet konusunda biraz kuşkularım var.