Ara sıra eski defterleri karıştırmak gerekir, öyle değil mi? Yoksa, bir konuyu dile getirip de arkasını kestik mi, hemen dedikodu başlar:
“Bunun da sesini kestiler…”
“Hani, ne oldu? Sonuna kadar gidemedi…”
“Ya korkuttular, ya da …”
Bu türlü laflar sürer gider. Bu lafları edenlere bizim de söyleyecek çok lafımız olur da, efendiliğimizi bozmuyoruz. Ne yani, biz başlayıp da sonunu getiremediysek sen devam et de sonunu getir.
***
Konu önemli değil elbette. Bizim başlayıp da sonuç alamadığımız o kadar çok mesele var ki,,,
Zamanında “Golf Tesisleri” dedik, günlerce pehlivan tefrikası gibi yazdık. “Suyumuzu çalıyorlar” dedik. “Ruhsatsız konutlar yaptılar” dedik. Yine Ruhsatsız artezyenler açıp su kaynaklarını kuruttular” dedik.
Bu söylediklerimizin hepsini de kanıtladık. Devletin arazisinde bile ruhsatsız artezyen çakıp gece gündüz tesislere su çektiler. Sonra biz sesimizi yükseltince bu sefer artezyen açtıkları toprak parçasını devletten kiraladılar. O da ayrı bir tiyatro oldu.
Sevgili okuyucu, onlarca dönüm bahçenin bir kenarında, 36 metrekare büyüklüğündeki bir alan güya açık arttırmayla kiraya verildi. Yolu, izi olmayan, yeri bile belirlenemeyen o alanı elbette ki Golf Tesisleri kiraladı. Depo alanı olarak kiralanan bu yerde ne duvar, ne kapı, ne de çatı vardı. Sadece ruhsatsız açılmış bir artezyen vardı. Şikayet ettik, mahkemeye suç duyurusunda bulunduk… Ne yazık ki, sesimize ses alamadık. Yapanlar yaptıklarıyla kaldılar.
Biliyorsunuz ki, “kirleten öder” diye bir prensip ortaya kondu ve vatandaştan “katı atık bedeli” adı altında bir çöp vergisi alınmaya başlandı. Yüzlerce konutun ve sosyal tesislerin bulunduğu bu Golf Merkezinin bu katı atık bedelini ödemediğini öğrendim. Söke’de yaşayan en fakir yurttaş, en mütevazi esnaf bile bu ödemeyi yaparken milyarderlerin mekanı olan bu tesislerden bu para alınmıyormuş. Yeni seçilen belediye Başkanına durumu ilettim. Kendisi hassasiyet gösterip geçmişe yönelik tahsilat yaptı. Şu anda durum nedir, bilmiyorum.
Son söz; yine de söylüyorum, bu olay kamu yararına bir çözüme ulaşana kadar yazmaya devam edeceğim.