Golf Tesisleri ile ilgili bu yazılara tekrar başlayınca galiba konuya biraz ortadan girmiş gibi olduk. Elbette ki sürekli okuyucularım hatırlayacaklardır, ama ben bu yazıları on beş senedir yazıyorum. O günlerden bu günlere yeni okuyucularımız da oldu. Onlar için de bir özet yapmam gerekir diye düşünüyorum.
Bu tesisler yapılırken çok büyük laflar edilmişti. Devrin belediye başkanı bile “golf milyarderler sporu, Söke’ye Dünya milyarderleri akın edecekler” gibisinden laflar edince herkes heveslenmişti. Ben bile Çarşamba pazarında ya da Novada alışveriş merkezinde golf pantolonlu Dolar milyarderlerini alışveriş yaparken hayal eder olmuştum. Yıllardır bakıyorum da, henüz bir tane bile görmedim.
***
İşte tam da o günlerde bayan bir belediye meclis üyesinden telefon aldım. Belediye meclis Toplantısında Golf Tesislerinin bir dilekçesinin görüşüleceğini, bunun ilgimi çekebileceğini ifade etmişti. Doğrusu, kendisine minnet duyuyorum. Bu konuya ilgimi ve dikkatimi çeken ilk kişi oldu.
O sıralarda Golf tesislerinde 500 kadar konut vardı. İşte bu miktarı arttırmak, yeni konutlar inşa etmek için dilekçe vermişler. Bunun için Belediyenin izin vermesi gerekiyormuş.
Toplantıya gittim ama, 500 konut yanına 500 daha yapılsa ne zararı olur ki diye düşünmekten de kendimi alamadım. Toplantıda ilginç bir gelişme oldu. Belediye Başkanımız firmanın isteğini geri çektiğini, bu konutları yapmayacağını, dolayısıyla da konunun gündemden çıkarıldığını ifade ederek diğer gündem maddelerine geçti. Beni de bir merak aldı. Neden önce niyet edip de sonra caymışlardı? Benim bildiğim, bu zengin milleti hesabını kitabını yapar ve işe öyle girerdi.
***
Sevgili okuyucu, bu olaydan sonra bu golf işine ilgim başladı. Araştırınca gördüm ki, aslında bu golf milyarderleri dünyanın pek çok yerinden kovulmaya başlamışlar. Sadece İngiltere gibi, yılın en az 300 günü yağmur yağan ülkelerde tesis kurmalarına izin veriliyormuş. Daha önceleri golfçülerin gözdesi olan İspanya ve ABD bile bunlara yasak getirmiş. Gerekçe de suları hoyratça kullanmaları…
Yani tatlı su rezervleri bizden 10 kat daha fazla olan Amerika Birleşik Devletleri bile bunlara yasak getirirken biz hemen kucak açmışız. Zaten hep öyle olmuyor mu? Söz konusu para olunca ne hesaba bakıyoruz, ne de sonucu düşünüyoruz. Burada da söz konusu gelecek olan milyarderler olunca hemen kollarımızı açıp beklemeye başlamışız. Ben bunları öğrenince randevu alıp bu tesislere gittim ve daha önceki yazımda sözünü ettiğim görüşmeyi yaptım. Bu işe ilgim böyle başladı ve 15 yıldır da artarak sürüyor.
Devam edeceğim.