Söke Organize Sanayi Bölgesinin en büyük yatırımlarından olan Batı Kipaş Kağıt Fabrikasında çıkan yangın hepimizi üzmüş, büyük endişelere sebep olmuştu. Sonra yangının kontrol altına alındığı haberi geldi ve biraz olsun içimiz serinledi. Hem son durumu görmek hem de kendilerine “geçmiş olsun” dileklerimi iletmek için hafta başında KİPAŞ’ı ziyarete gittim. Doğrusu, gördüklerim aslında atlatılan felaketin düşündüğümden de endişe verici olduğunu gösteriyordu.
n
nYangın sahasını işletmenin Mali ve İdari İşler Müdürü, İşveren Vekili Talip Gençer Beyefendi ile birlikte gezdik. Yangın alanı çok büyüktü. Bu büyüklük içinde verilen söndürme çabalarının büyüklüğü de çok açık olarak belli oluyordu. Söndürülen alanlardan toplanan yanmış kağıtlar kenarlara istif edilmişlerdi. Tamamen su içinde olmalarına rağmen yine de bazı yerlerden dumanlar, hatta alevler çıkıyordu. Başta itfaiye olmak üzere söndürme işlemine katılan bütün ekipler canla başla çalışıp alevlerin üretim tesislerine sıçramasına engel olmuşlar. Bu arada KİPAŞ çalışanları da yangını söndürmek için fedakarca katkı vermişler.nTalip Bey, bu yangının üzüntüsü yanında yangın sırasında ve sonrasında yapılan bazı paylaşımlara da çok üzüldüğünü ifade etti.n“Bu yangının sigortadan para almak için çıkarıldığı yazıldı. Bunu niye yapalım ki? Sigorta yaşadığımız zararın tamamını karşılamaz. Halbuki benim üretim yapabilmem için o yanan kağıtların tamamına ihtiyacım var. Sigorta bizim uğradığımız zararın tamamını karşılamaz ki…”nYatırımcı Hanefi Öksüz Beyefendinin düşüncelerini de aktardı:n“Hanefi Bey Sökelilerin yaşadığı rahatsızlık için çok üzgün. Bir daha böyle bir rahatsızlığın yaşanmaması için bütün dünyada arayışlara başladı. Dünyada sadece tek bir işletmede kullanılan kapalı depo sistemi düşünülüyor. Yaklaşık 2000, 2500 tonluk kapalı depolar inşa edilecek. Bu depolara depolama yapılırken yanlarda ve tavanla arasında boşluklar olacak ve buralarda söndürme üniteleri yer alacak. Bir yangın durumunda başka depolara sıçramadan söndürme işlemi gerçekleştirilecek. Şu anda bir ekip bu örneği incelemek için yurt dışında. Hanefi Bey maliyeti ne olursa olsun, bu sistemi uygulamakta kararlı…”nTalip Bey komşu yerleşke olan Sazlıköy için de bazı şeyler söyledi.n“Yangından en fazla zararı Sazlıköy’de yaşayan vatandaşlarımız gördü. Duman ve küller orada çok daha etkili oldu. Hiç şikayet etmediler. Başta muhtarları olmak üzere gelip üzüntülerini ve geçmiş olsun dileklerini ilettiler. Bu davranışları için kendilerine şükran duyuyorum…”nSon söz; gördüğüm kadarıyla büyük bir felaket atlatmışız. Ortada büyük zararlar olmasına rağmen bu kadarla kurtulduğumuza şükrediyoruz. KİPAŞ bizim ülkemizin bir değeri. Orada çalışan ve evlerine ekmek götüren kardeşlerimiz de kentimizin hemşerileri. Allah bir daha böyle felaketler yaşatmasın diyorum.