Öylesine bir bilgi kirliliği yaşıyoruz ki, artık neyin doğru neyin yanlış olduğunu anlamakta güçlük çekiyorum. Genellikle kabahati sosyal medyaya atıp bilgi kirliliğinden oradaki paylaşımları sorumlu tutuyorlar da bana göre kirlilikte her kesimin sorumluluğu var.nn
nBakınız, haberlerde özellikle yöneticilerimizin beyanatlarına baktığımızda hep aynı paylaşımları duyuyoruz; “16 milyon emekli, şu kadar zam yaparsak, şu kadar maliyet” gibisinden açıklamalar meğer çok da doğru değilmiş. Bu 16 milyonun içinde dul ve yetimlerin aldığı maaşlar, yaşlılara ödenen yaşlılık aylıkları da varmış. Onların da maaşları normal emekli maaşı gibi değil elbette. Dul ve yetim aylıkları ne kadar ki?..nTelevizyonda bir açıklama gördüm; o sürekli olarak gündemde tutulan EYT (Emeklilikte Yaşa Takılanlar) emeklilerinin hazineye getirdiği yük de öyle abartılı rakamlar değilmiş. Bunların toplam sayıları 2 milyon kadarmış da, zaten bazılarının 1-2 ay sonra doğal olarak emeklilik hakları doğuyormuş. Şu anki uygulamadan da 400 bin kadar yurttaş yararlandırılmış.nVebali yalan söyleyenlerin boynuna da, ben hangisi doğru, hangisi yanlış karar veremedim.n***nBu emekli maaşlarına zam muhabbetinde SSK ve Bağ-Kur ile Emekli Sandığı emeklileri arasındaki farkı da anlamam mümkün değil.nEnflasyon oranında zam yapacağınızı beyan etmişsiniz. Sonra bir guruba %25, diğerine de %19 zam yapıyorsunuz. Bunun bir mantığı yok. Kimse bana toplu sözleşme falan demesin. Toplu sözleşmeler çalışanların ya da emeklilerin lehine kazanımlar elde etme platformudur. Orada daha zammın üstüne eklemeler yapılır. Halbuki burada emsale göre eksilme var.nOcak dönemindeki zam da örnek alınacak bir uygulama olarak ortaya konacak bir gerekçe değil. Orada zam verilirken az olan çok olana eşitlenerek bir adalet sağlanmaya çalışıldı. Eğer Ocak dönemini örnek alacaksak burada da az olan çok olana eşitlenmeli, yani, şimdiki halde memur emekli zammı %25’e çıkarılmalıdır.nBu rakamın az ya da çok olması, emeklinin hayat pahalılığı karşısında direncini koruyup koruyamayacağı ayrıca tartışılır. Ama asıl olan adalettir ve de önce adalet tesis edilmelidir.nGaliba biz bu muhabbetlere devam edeceğiz.