Aslında bir yerden sonra olay inanılır gibi değil. Eğer haberi izlediğim kanal Türkiye’nin en çok izlenen haber kanallarından biri olmasa yine de inanmakta güçlük çekecektim.
Efendim, daha önce de paylaşmıştık; devletimiz kamuda tasarruf yapma kararı aldı. Bunun için de bir dizi tedbirler hazırlayıp kamuoyu ile paylaştı.
Elbette ki israfa karşıyız. Devletin imkanlarının çarçur edilmesine, kaynakların yanlış yerlerde kullanılıp ziyan edilmesine sıcak bakmayız. Hatta bizim için itibar falan diyerek gösteriş yapılmasına kamu yararı olmayan, sadece yöneticilerin yararlandığı uygulamalara da karşıyız. Ancak; çocuklarımızın sağlıklı ortamlarda yapılması gereken eğitiminden, büyüme ve gelişmelerini sağlayacak beslenmelerinden tasarrufa gidilmesini de hoş karşılayamayız.
***
Okullarımız pislik içindeymiş. Okullarda görev yapan temizlik görevlilerinin sayılarında azaltılmaya gidilmiş. Zaten pek çoğunda devletin atadığı bir hizmetli yokken, var olanların sayısı nasıl azaltıldı, anlamak mümkün değil. Yani hizmetlisi olan okullardan da bu görevliler çekildi demektir.
Sayın devlet büyüklerimiz, biz bu kadar mı fakirleştik?
Yüzlerce çocuğumuzun gittiği bir okulda sınıfları ve de tuvaletleri temizleyecek iki görevli istihdam edemiyorsak nerede bizim büyüklüğümüz? Büyük devlet olmak bu mudur?
Hani dünya bizi kıskanıyordu?..
***
Bazı duyarlı belediyeler bu işe yardımcı olmak istemişler. Bırakın yardım etsinler. Sonuç itibarıyla sizin kullanmak istemediğiniz kaynaklar da, onların kullanmaya hazır oldukları kaynaklar da bu milletin varlıkları. Çocuklar da milletin çocuğu…
Okulları belediyeler temizleseler ne olacak?
Bazı okullarda okul yöneticileri belediyelerin temizlik yapmalarına engel olmuşlar. Tam da okul müdürlerinin işgüzarlığı diye düşünecekken duyduk ki bazı yerlerde Milli Eğitim Müdürleri de bu işe engel olmuşlar. Yani, “ne yaparız, ne de yaptırırız” anlayışı…
Son söz; belediyeler zaman zaman camilerimizi de temizliyorlar. Hiçbir sıkıntı olmuyor da, iş okullara gelince neden sorun yapılıyor ki?