Sonunda uzaya da çıktık, çok şükür. Biraz masraflı bir iş olmuş ama olsun varsın, sonunda muradımıza erdik, uzaya çıkarak Türkiye yüzyılını başlattık. Artık üçe beşe bakılmaz.nn
nnAslında ben bu uzay işini o kadar çok önemsemiyorum. Ama ben elbette ki bu işlerden anlamam. Sayın Cumhurbaşkanımız çok önceden bu hedefi işaret ettiğine göre demek ki mühim bir iş.nNe demişti Sayın Erdoğan;n”En önemli hedefimiz 100’üncü yılda Ay’a ilk teması gerçekleştirmek. İnşallah Ay’a gidiyoruz. İlk aşamada 2023 yılı sonunda yakın Dünya yörüngesinde ateşleyeceğimiz kendi milli ve özgün hibrid roketimizle Ay’a ulaşarak sert iniş gerçekleştireceğiz…”nAya gidemesek de biraz yaklaştık sayılır. Öyle ya, dünyamızın uydusu olan Ayın uzaklığı yaklaşık olarak 384.400 kilometreymiş. Biz de bu mesafenin 180 kilometresini aştık. Geriye 384.120 km. kadar bir mesafe kaldı. Aslında hedefi biraz yüksek tuttuğumuz ortada. Şu aya sert iniş lafları falan etmeyip uzaya çıkacağız diyerek geçiştirsek daha iyi olacakmış da, Sayın Cumhurbaşkanımız büyük hedefleri seviyor. Aslında biz de seviyoruz. Yani eskilerin deyimiyle; deli gönül istiyor da, her şey gönlümüze göre olmuyor.n*nBazıları da bizim astronotu uzaya götüren roketin sahibi olan Elon Musk isimli şahsa sitem ediyorlar. Yaptığı bu hizmetin karşılığında 55 milyon Dolar para almış. Bu para elbette ki çok büyük bir miktar. En az 200.000 emeklinin bir aylık maaşı. Emekli maaşlarına yapılan zamma sürekli muhalefet ettiği söylenen Maliye Bakanı Mehmet Şimşek Beyefendi bu harcamaya nasıl sessiz kaldı, anlayamadım. Demek ki bu konuda Sayın Erdoğan çok kararlı durdu. Mehmet Bey de bu kararlılığı görüp geri adım attı. Aslında bu paraya ben de çok acıdım da, yapacak bir şey yok. Hem bir kereden bir şey çıkmaz. Her gün de böyle harcamalar yapmıyoruz ya…n*nŞimdi önümüzdeki hedefleri kısaca özetlemek istiyorum. 2023 sonunda Aya sert iniş yapacaktık, olmadı. Üstelik bu iniş kendi roketimizle olacaktı, ama kısmet değilmiş. Şimdi öncelikle bu hedefin gerçekleşmesi gerekiyor. Yoksa bir sonraki hedef olan ve 2028’de gerçekleşmesi düşünülen yumuşak iniş de hayal olarak kalır. Yani önümüzdeki dört yıl içinde biri sert, diğeri de yumuşak olmak üzere iki iniş hedefimiz var.nHaydı bir de müjde vereyim; Sayın Cumhurbaşkanımızın açıklamalarına göre o hedeflere gidecek astronotlar kadın da olabilecekmiş.nHayırlısı Allah’tan…