Söke’nin duayen gazetecilerinden bir arkadaşımız anlattı. Ehliyetler değişiyor ya, o da E sınıfı ehliyetini değiştirmek istemiş. Sağlık Ocağından bunun için hastaneye gidip rapor alması gerektiği ifade edilmiş. Arkadaşımız işitme cihazı kullanıyor. Cihaz olmadan da duyabiliyor ama böyle daha iyi duyduğunu söyleyip o cihazı taşıyor.
Söke Devlet Hastanesinden Aydın’a gidip kontrolünü orada yaptırması gerektiği söyleniyor ve havalesi de yapılıyor. Çaresiz, Aydın’a da gidip o kontrolü yaptırıyor ve raporunu alıp işini görüyor. Ancak, bir durum dikkatini çekiyor.
Bu kontrol ve testlerin yapıldığı bölüm Söke Devlet Hastanesinde de varmış. Aydın’da önce işitme cihazı olmadan kulaklık takılıp sağ ve sol kulağına sesler veriliyormuş. Önce böyle yapılmış da, sonrasında işitme cihazını takıp kulaklık olmadan odada bulunan hoparlörlere bazı sesler verilerek de testler uygulanmış. Yani Söke ile Aydın arasındaki tek fark buymuş. Odaya konacak 3-4 tane küçük hoparlörle bu iş çözülüp insanların Aydın’a gitmelerine gerek bırakılmayabilirmiş.
***
Sevgili okuyucu, son günlerde Söke’ye yapılacak Bölge Hastanesinden söz ediliyor. Sanırım yeri de belirlenmiş. Yanikent Mahallemizin oralarda devlete ait bir arsa varmış da oraya yapılacakmış. Yapılır mı, yapılmaz mı, bilmiyorum. Çünkü Söke devletten yatırım almakta çok da şanslı değil. Zaten o hastane yapılsa da bugünden yarına hizmet verecek bir durum söz konusu değil.
Sevgili okuyucu, önemli olan yeni yeni mekanlar yapmak değil. Var olanları verimli bir şekilde kullanabilmektir. Doğrusu en basit meselelerde bile hastaların sağa sola sevk edilmelerini şaşkınlıkla karşıladım. Bazen çok küçük yatırımlarla bazı hizmetleri burada verebilmek mümkün olacaksa niye yeni hastanelerin peşinde koşalım ki? Elimizdekini verimli hale getirmek daha doğru olmaz mı?
Son söz; sözünü ettiğim gazeteci dostumun Aydın’da konaklama imkanı olduğu için akşamdan gidip orada kalmış ve sabah da işini görüp gelmiş. Ama bizim gibi bu imkanı olmayanlar randevu oluşturduktan sonra işi gücü bırakıp bir günlerini harcamak zorundalar.