Beklenen oldu ve geçtiğimiz günlerde Organize Sanayi Bölgemizde yer alan KİPAŞ Kağıt Fabrikasında başlayan yangın hala söndürülemedi. Bu sıcakların böyle sıkıntı verici sonuçlara yol açması şaşılacak bir şey değil elbette. Sonuçta söz konusu olan kağıt yanıcı bir madde.nn
nYangının bütün dehşetiyle yaşandığı ilk gece Söke sokaklarında yürüyüş yaparken çöp konteynırlarının yanına konan birkaç poşet atık kağıttan önce dumanlar çıktığını gördük. Sonra da birden alevler yükseldi. Cadde üzerinde mekan işleten bir esnaf hemen koşup bir kap içinde su getirdi ve alevlere döktü. Ateşin söndüğünü görünce rahatladık. Biz o esnaf kardeşimizle sohbet ederken sönen ateşten yeniden dumanlar çıktı ve alevler yükseldi.n***nSevgili okuyucu, yukarıdaki olayı anlatma nedenim, kağıt yangınlarının söndürülmesinin kolay olmadığını ifade içindir. Aynen pamukta olduğu gibi, söndü zannedersiniz, ama için için yanmaya devam eder. İşte Kipaş’taki yangın da böyle başlamış ve devam etmiş olacaktır. Sonuçta bu fabrika üretiminin büyük bölümünü atık kağıtları yeniden değerlendirerek yapıyor. O atıkları da çok geniş alanlarda depoluyorlar.nDepolama ne yazık ki açık havada yapılıyor. Bölgemizin iklimi de bellidir. Akdeniz ikliminin karakteristik özelliği; yazlar sıcak ve kurak geçer. Açık havada bekleyen o atık kağıtlar da sıcakların etkisiyle adeta kav gibi olmuştur. Bir sigara izmariti, hatta doğrudan güneşin etkisi bile böyle büyük facialara neden olabilir.n***nFabrikanın yatırımcısı elbette ki böyle büyük bir sermayeyi ortaya koyarken bölgenin iklimini de incelemiştir. Bana göre tedbirde kusur etmiş. O kağıtları açık havada bekletmemesi gerekirdi. Hem güneşe karşı, hem de düşüncesiz kişilerin sorumsuzca atabilecekleri sigara ve benzeri ateşleyicilere karşı daha korunaklı depolama alanları yapılmalıydı. Üstelik bu alanlar birbirinden bağımsız birkaç bölümden oluşmalı ve olası bir yangın durumunda tehdit sınırlı bir alanda tutulabilmeliydi.nKİPAŞ yönetimi umarım bundan bir ders çıkarılır ve gereken yapılır. Sözünü ettiğim uygulama için gereken yatırım maliyeti bu fabrika için yapılan yatırımın yanında devede kulak gibi sayılır. İnşallah yangın tez zamanda tamamen söndürülür ve herkes rahat bir nefes alır.nBu vesileyle hem ilçemi halkına, hem KİPAŞ çalışanlarına ve hem de bu büyük yatırımı gerçekleştiren girişimcilere geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. Allah başka felaketler göstermesin.