Aydınlı duayen gazeteci Ahmet Gözen’in paylaşımı çok dikkat çekici. Dronlarla yangın söndürüldüğünü gösteren videoları imrenerek izledim. Bizim başımıza en sık gelen felaketlerden biri de yangınlar oluyor. Yaz mevsimi gelince içimiz titriyor. Ülkemizin özellikle batı ve güney bölgelerindeki ormanlık alanlarda illa ki yangınlar çıkıyor. Yüzlerce dekarlık ormanlık alanlar cayır cayır yanıyor da hiçbir şey yapamıyoruz. Hatta bazen can kayıpları bile oluyor.
***
Kartalkaya’da meydana gelen otel yangını ise daha sıra dışı bir durum. Adeta insan hayatını değersiz gören bir anlayışın sonucu. Otel sahibi yapması gereken işleri yapmamış. Alması gereken önlemleri almamış. Otele gelen misafirlerini sadece bir kazanç kapısı olarak görüp daha fazla para kazanma uğruna tedbirde kusurlar işlemiş. Sonuç; 78 can kaybı. O kadar insan hiç ümit etmedikleri yerde, asla akıllarına getirmedikleri bir felaket sonucu hayatlarını kaybettiler.
Sevgili okuyucu, her şeyin telafisi vardır. Mal da para da bir şekilde yerine konur, ama kaybedilen canların telafisi yoktur. Giden canlar var, o canların can verdiği, ya da en azından el verdiği kalan başka canlar var… Bütün bunlar bir adamın sırf daha fazla para kazanma hırsı nedeniyle meydana gelen olaylar.
***
Tabi kusuru olan başkaları da var. Bu yapıya bu haliyle ruhsat verip müşteri kabul etmesine izin veren kurum ve kuruluşlar ile denetleyen ya da denetlemesi gereken merciler de en az otel sahibi kadar suçludurlar.
Yeniden Sayın Ahmet Gözen’in paylaşımlarına dönecek olursak; bazı yöneticilerimiz sürekli olarak övünürler. “SİHA yaptık, İHA yaptık” gibisinden lafları özellikle seçim zamanları çok sık duyarız da, böyle kullanmayı hiç akıl edememişiz.
Biz bu insansız uçakları sadece savaş gereci olarak mı görüyoruz? Bunlarla tarlalar ilaçlanıyor, hava tahminlerinde bile kullanılıyor da Ahmet Bey tarafından paylaşılan görüntülerde yangınları çok çabuk, insan hayatını gözeterek kısa sürede söndürüyorlar.
Artık en küçük ilçelerimizde bile gökdelenler yapmanın adeta bir marifet sayıldığı günümüzde bu teknolojiyi yangınlarda kullanmak akılcı bir davranış olmaz mı? İhmal ve vurdumduymazlık ne yazık ki yapımızda var. Bunu yangınlarda da görüyoruz, depremlerde de gördük, diğer pek çok kazada da şahit olduk. Maden faciaları, tren kazaları, sel baskınları…
Her seferinde bu son olsun diyoruz da, son olmuyor. Huylu huyundan kolay vazgeçmiyor. En iyisi bu türlü felaketlere karşı eldeki imkanların etkin bir şekilde kullanılması.
Yine de dua edelim; Allah ülkemizi ve milletimizi aç gözlülerin şerrinden ve bu türlü felaketlerden korusun.