Kisir Mahallesi eski muhtarı Baki Suna kardeşimizin bir paylaşımı dikkatimi çekti. Baki Bey “taşımalı eğitimde birleştirilmiş sınıf olur mu” diye sormuş. Sanırım Çavdar’daki Ferit Çavuş İlk/Ortaokulunda gerçekleştirilecek olan uygulamadan söz ediyor.
Sevgili okuyucu, bu tür konulara girmeyi pek istemem. Ancak; Çavdar benim için çok özel bir köydür. Yani şimdiki deyişle aynen Kisir gibi bir kırsal mahalle…
Benim bundan 56 sene önce mesleğe ilk başladığım yer. Evet, o zaman da birleştirilmiş sınıflarda ders yapardık ama taşımalı eğitim diye bir uygulama yoktu. Zaten taşımalı eğitim sistemi birleştirilmiş sınıfları kaldırıp eğitimde kaliteyi arttırmak için uygulamaya konmadı mı?
Konuya yabancı olanlar için küçük bir açıklama yapayım. Öğrenci sayısı yeterli olmayan köylerde eskiden birden fazla sınıf tek derslikte, aynı öğretmen tarafından birlikte okutulurdu.
Madem ki çocuklar birleştirilmiş sınıflarda ders yapacaklarsa, ne diye köyden köye, ya da ilçe merkezine taşıma ihtiyacı duyuyorsunuz? Günah değil mi? Çocuk daha erkenden kalkıp hazırlanmak zorunda kalacak. Öyle ya da böyle, sabah ve akşamları araç yolculuğu yaparken trafikte kaza riskiyle karşı karşıya bırakılacak. İçlerinde araba tutan, midesi bulanan çocuklar varsa, bunlar sınıfta bu rahatsızlığın sıkıntısıyla derse odaklanmakta ve anlamakta sıkıntılar çekecek…
Eğer Çavdar Ferit Çavuş’ta yeterli sayıda öğrenci toplayamıyorsanız taşımalı eğitimden vazgeçin. Hiç olmazsa çocuklar evlerinde rahatça uykularını alıp dinç bir zihinle okullarına gitsinler. Akşam da kısa sürede evlerinde olsunlar.
Çocukları ne diye dolaştırıp duruyorsunuz ki?
Baki Suna’yı bu duyarlığı için kutluyorum.