Yaklaşık bir aydır televizyonlarda Narin konuşuluyor. Henüz 8 yaşında, adı gibi narin bir kız çocuğu. Önce kaybolduğu söylenip 19 gün arandı. Bu arama sırasında olmadık laflar edildi. Daha çocuğun cesedi dahi bulunmadan adeta öldüğü kabul edilip katillerin isimleri ortaya atılmaya başlandı. 19 gün sonra da Narin kızın narin cesedi bulundu.
Hepimiz de çok üzüldük. Ama ne yalan söyleyeyim, daha sonra olanları görüp işittikçe üzüntümü bastıran bir öfke oluştu. 20 hanelik köyde neredeyse herkes bu menfur cinayete karışmış. Narin’i acımasızca öldürenler var. Narinin cesedini ortadan kaldıranlar var. Cesedin bulunmasını engellemek için türlü entrikalar çevirip arama ekiplerini yanıltan, yanlış yönlere çekenler var. Gerek telefon mesajlarıyla, gerekse de yanlış ve yanıltıcı beyanlarla hedef şaşırtanlar var. Sonuçta Narin’in bulunması bile tam 19 gün sürdü.
***
Acı olan olaylardan bir tanesi; küçük kızın annesi de bu suçun bir parçası olmuş. Bu nasıl iğrenç bir düşünce ve davranıştır ki, yavrusunun vahşice katledilmesinde dahli olduğu iddia ediliyor. Hatta göz altına alınıp cenazeye bile katılması önleniyor.
Güya baba yarısı diye söylenen ve yüceltilen amcalar da ya cinayetle suçlanıyor, ya da yardım ve yataklıkla. Yapılan suçlamalar yenir yutulur değil.
***
Sevgili okuyucu, biz eskiden galiba hukuk kurallarını daha iyi bilirdik. Hırsızın, katilin, gaspçının, tacizcinin yakalanıp hapse atılacağını düşünür ve de ifade ederdik. Doğrusu, şimdi bu konularda çok da emin olamıyorum. Bazen suçu sabit olmasına rağmen bir sanığın tutuksuz yargılanmak üzere salıverildiğine tanık olurken bazen de sırf şüphe üzerine tutuklu yargılamalar oluyor.
Son söz; yine Narin olayına gelecek olursak, konuya müdahil olmayan kalmadı. Bütün televizyon kanalları adeta mahkemeler kurup bu olayı konuşuyorlar. Siyaset de işin içine girdi. Başta İç İşleri Bakanımız olmak üzere konuyla ilgili olarak herkes beyanat verdi. Hatta Sayın Cumhurbaşkanımız bile duygu ve düşüncelerini ifade ettiler. Ancak; bütün bunlar olurken sosyal medyada başka kız çocuklarının da kayıp haberlerini görmeye başladık.
Adalet gecikmemeli. Gecikirse suçluların cüreti artar.