Bu işte adalet yok. Ben kandırıldığımı düşünüyorum.nElbette ki merkezi hükümetle yerel yönetimler aynı iktidara mensup olmayabilir. Ben zaman zaman hükümetin uygulamaya koyduğu kararları eleştirir, icraatlarından şikayet ederim. Ancak; haksız gördüğüm, yanlış olduğuna inandığım uygulamalar yerel yönetimden gelirse, aynı şekilde onları da eleştiririm.nŞimdi gündem, hükümetin uygulamaya koyduğu vergi ve zamlar. Neredeyse aldığımız nefes için bile vergi ödeyeceğiz. Bunlar elbette ki hepimizi üzüyor ve şikayet etmemize neden oluyor. Aynı şekilde yerel yönetimden de bir yanlış ve haksızlık gördüğümüzde şikayet etmeyecek miyiz?nn
n***nSevgili okuyucu, benim sahibi olduğum evim beşinci katta ve asansörü olmadığı için sağlık sorunlarım nedeniyle orada oturmuyorum. Evimi boşaltıp kirada oturmaya başladım. Kendi evimi de kiraya verdim. Belediye kiradaki evim için benden katı atık parası talep ediyor.nBu katı atık parası ilk çıktığında devrin belediye başkanı işin mantığının “kirleten öder” anlayışıyla oluştuğunu söylemişti. Yani gerek konutlarda oturanlar, gerek işyerlerinde sanatlarını icra edenler atıklarını toplayan belediyelere bunun için bir vergi verirler. Şimdi sormak istiyorum; ben oturmadığım, yani çöp üretmediğim, kirletmediğim ev için neden katı atık vergisi ödeyeyim?nBunu belediye yetkililerine ifade ettim. Evin kirada olduğunu, “kirleten öder” mantığı gereği katı atık parasını da kiracının ödemesi gerektiğini söyledim. Elimdeki kira kontratını da gösterdim. Kabul etmediler. İlla ki emlak vergisiyle beraber katı atık vergisini de ödemem gerektiğini iddia ettiler.n“Hani kirleten öder” diye itiraz ettiğimde de kiracının doğum tarihini istediler. Kontratı gösterince orada doğum tarihi olmadığını söylediler Doğum tarihi yoktu ama TC kimlik numarası vardı. O numaradan doğum tarihi bulunabilirdi. Ancak inatlarında ısrar ettiler. Kiracıyı getirmemi istediler. Evin boşaltıldığını söylediğimde de aynı isteklerini tekrar ettiler. Allah aşkına, katı atık parası ile kiracının yaşı arasında nasıl bir ilgi kuruluyor ki?..nSevgili okuyucu, delinin biri kuyuya bir taş atar, kırk tane akıllı çıkaramazmış. Eskiden su paralarıyla tahsil edilen bu vergi Söke’nin de içinde bulunduğu beş ilçede ne yazık ki emlak vergileriyle tahsil ediliyor. Diğer ilçelerde yine su paralarıyla tahsilat devam ediyormuş.nSon söz; ben bu parayı vermeyeceğim. Çünkü bunu bir gasp ve bir soygun olarak görüyorum. Bir hukukçu olan belediye başkanımızın böyle haksız bir uygulamada ısrar edeceğini tahmin etmiyorum. Ederse de kendi bilir.nBekleyip görceğiz.