Söke’de dört dönem belediye başkanlığı yapmış isimlere bakıyorum, bir de İberya Arıkan’a bakınca gerçekten de bu kadersizliğe üzülüyorum. İberya Arıkan beş yıldır belediyeden maaş alıyor. Allah rızası için, yaptığı somut bir hizmetten söz edebilir misiniz?nn
nBakınız, dört yılı aşkın süren başkan yardımcılığında hiç adını bir hizmetle duydunuz mu? Başkan hasta olup iş göremez durumlara geldiğinde bile bu kişinin bir şeyler yaptığına tanık olmadık. İberya Arıkan, Başkan Tuncel öldükten sonra ortaya çıktı. Merhum Başkan Levent Tuncel’in yerine başkan seçilmek istediğini, bu durum gerçekleşirse seçimlerde tekrar aday olmayacağını yeminlerle ifade ederek destek istemiş ve bu şekilde meclis üyelerinin oylarını almıştı. Aday belirleme zamanı gelince de o sözleri ve yeminleri unutup sahip olduğu bütün imkanları ve ilişkileri aday olabilmek için kullanmaktan çekinmemişti. Şimdi, yalanı bu kadar bol ve de çekinmeden söyleyebilen, söz vermenin güven duygusuyla olan ilgisini anlayamamış ya da umursamayan bir kişinin Söke ile ilgili vermiş olduğu vaatlere nasıl inanacağız ki?..n***nBu seçim süreci Arıkan’ın başka bazı yanlışlarını da ortaya çıkardı. Her şeyden önce saygı ve nezaket yoksunu olduğunu görüp öğrendik. Bakınız, rakip adaylar seçim çalışmalarını yaparlarken söylemlerini fevkalade zarif bir üslupla ifade ediyorlar. Kırmadan, dökmeden ve ağızlarını bozmadan…nİberya Bey ise ağzını açtığı anda küfür ve hakaret saçıyor. Rakip partinin adayı ve adaya refakat eden bazı meclis üyeleri için kullanmış olduğu “adamcıklar” ifadesi ne kadar büyük bir ayıptır…nSöke gibi hoşgörünün zirvede yaşandığı bir kente böyle kaba ifadeler yakışıyor mu?nBizi bu kişi mi yönetecek?..nBu kişi daha kendini yönetmekten bile aciz. Ağzından çıkanı kulağı duymuyor ya da laf nereye giderse gitsin, aldırmıyor.n“Adamcıklar” diyerek aşağılamaya kalktığı o insanlar bu Söke’nin evlatları. İberya Arıkan’ın gerçekte nereli olduğunu, nerede doğup büyüdüğünü bilmem ama, o insanların kim olduklarını da, kimlerin evlatları olduklarını da bilirim.nSeversiniz, sevmezsiniz, o kişilerden biri bu kentte Ticaret Odası başkanlığı ve de belediye başkanlığı yapmıştır. Bir diğeri Sökemizin nezih bir eğitim kurumunda yıllarca okul müdürlüğü yapmıştır. Bu insanlar tırnak ucu kadar bir şaibeye bulaşmamışlardır. Aldıkları görevin gereği olarak bu kente hizmet etmeye çalışmışlardır.nBen İberya Beyin geçmişinde böyle hizmetler duymadım. Zaten kendisiyle ilgili duyup bildiklerimiz de araştırmacı yazar Ergun Poyraz’ın anlattıkları…nİzninizle önümüzdeki günlerde onlardan da söz edeceğim.