Aslında sağlık hizmetlerinden söz edecektim. Milli Savunma Bakanımızın eğitimle ilgili yapmış olduğu değerlendirmelerden söz edecektim. Okulların açıldığı şu günlerde yeni müfredatla ilgili bir şeyler söyleyecektim, ama yaşadıklarım bende bunları yapacak hal bırakmadı.
Bazı sağlık sorunları nedeniyle ben ve eşim her gün, zorunlu olarak Aydın’a gidip geliyoruz. Bu yolculuklarda genel olarak “Sarı Civcivler” diye tanımlanan Büyükşehir Belediyesi otobüslerini tercih ediyoruz. Tercihin ana nedeni 65 yaş üstü hemşerilere bedava yolculuk imkanı tanıması.
Sevgili okuyucu, bir defa diğer yolcu minibüsleriyle gitmeyi denedik, koltuklar bir sıra fazla yolcu taşıyabilme kaygısıyla olacak, çok sık döşenmiş. Ayaklarımı uzatamadığım için çok rahatsız oldum ve inince bir süre yürüyemedim. İlla ki rahatsız bir yolculuk yapacaksam bari parasız olsun diyerek sonraki üç seferi sarı otobüslerle yaptım. Özellikle son iki gün iş rahatsızlık boyutunu çok aştı.
***
Söke’den bir şekilde bindiğimiz otobüste ayakta falan giderken Ortaklar’dan itibaren ayakta da çok sayıda yolcu olmaya başladı. Sonra Germencik’te iş kontrolden çıktı. Mübalağa etmiyorum; 30 kadar oturarak seyahat imkanı sunan araçta en az 100 kişi seyahat ediyordu. Fiziksel olarak çekilen rahatsızlığı bir tarafa bırakalım. Bu araçla bu şartlarda seyahat güvenli midir? Trafik ekipleri buna nasıl izin veriyorlar, bunu anlamak mümkün değil. Çünkü şoför esnafı kendi araçlarına böyle fazladan yolcu alsalar sanırım ceza ile karşılşırlar.
Bence Büyükşehir bu 65 yaş üstüne bedava uygulamasından vazgeçmelidir. İlla ki emeklilere bir jest yapılacaksa bir indirim yapılabilir. Ama bedava seyahat işi amacından çıkarıyor. Bir otobüs şoförünün sızlanışını duydum; “Ben bu adamı her gün gezdiriyorum. Bedava diye araçtan inmiyor…”
Benim de tanıdıklarım arasında bu bedava işini abartanlar var. Mesela kokoreç yemeye Aydın’a gidiyorlar. Kokoreç Söke’de 130 liraymış, Aydın’da 40 lira. Ulaşım da bedava olunca gidip hem geziyorlar, hem de kokoreçlerini mideye indiriyorlar. Büyükşehir yemekhanesinde ucuz yemek imkanından yararlanmak isteyenler de bu araçları kullanıyorlar. Bu arada hastaneye giden hastalar, okullarına giden öğrenciler üst üste yolculuk ediyorlarmış, kime ne?..
Haftanın son günü Aydın’dan Söke’ye gelirken otobüsün reklam için konan monitörü gözüme takıldı. Ekranda bir slogan vardı;
“Halk İstedi, Yaptık.”
Halk ne istedi de ne yaptılar gerçekten de bilmiyorum. Bir ara Arap Apıştı Kanyonu olduğunu düşündüğüm bazı görüntüler ekrana yansıdı. İnşallah burada bir şey yapmamışlardır diye düşündüm.
Son söz; halk her şeyi ister. Siz doğru olanı yapın ve kaynakları verimli kullanın.